Πως να αγαπήσει το παιδί τη μάθηση
Πως να αγαπήσει το παιδί τη μάθηση, ώστε να να ασχολείται με εκπαιδευτικές δραστηριότητες και να αναγνωρίζει τη μαγεία της γνώσης.
Πώς να αγαπήσει το παιδί τη μάθηση;
Για να αγαπήσει το παιδί μου τη μάθηση:
- Από την πρώτη ημέρα της ζωής του, του προσφέρω απλόχερα το γλυκό μου βλέμμα και το χαμόγελό μου, το φιλί, το χάδι και την τρυφερή αγκαλιά μου.
- Επίσης, από την πρώτη ημέρα της ζωής του, του λέω ότι το αγαπώ, του μιλάω γλυκά, του τραγουδάω ή και του βάζω μουσική και του προσφέρω κατάλληλα ερεθίσματα.
Μεγαλώνοντας το παιδί μου:
- Συνεχίζω να του δημιουργώ ασφάλεια, δείχνοντας του πως το αγαπώ άνευ όρων. Ταυτόχρονα, τηρώ μία ρουτίνα στην καθημερινότητα του, φροντίζοντας να κοιμάται επαρκώς και να τρέφεται υγιεινά (Βλ. Ρουτίνα παιδιού), θέτω σαφή όρια, τα οποία τηρώ με συνέπεια (Βλ. Όρια στα παιδιά), το αφήνω να φροντίζει τον εαυτό του και να αναλαμβάνει ευθύνες (Βλ. Ευθύνη του εαυτού) και του καλλιεργώ νοοτροπία ανάπτυξης (Βλ. Σωστός έπαινος).
- Επίσης, περνάω ποιοτικό χρόνο με το παιδί μου. Απολαμβάνω το παιχνίδι μαζί του και η κατάκτηση της γνώσης και η ανάπτυξη δεξιοτήτων θα έρθει ως φυσικό αποτέλεσμα. Στόχος μου θα πρέπει να είναι η μάθηση να συνδεθεί με τη χαρά και όχι με την πίεση.
- Επιπρόσθετα, διαβάζω στο παιδί μου παιδική λογοτεχνία. Η ανάγνωση παιδικών βιβλίων συμβάλλει στην ανάπτυξη όλων των ειδών νοημοσύνης των παιδιών. Επιπλέον, διαβάζοντας λογοτεχνία στο παιδί μου, θα θεωρεί ότι και τα σχολικά βιβλία θα είναι το ίδιο ευχάριστα.
- Ακόμα, προσφέρω στο παιδί μου ποικίλα και κατάλληλα ερεθίσματα, χωρίς να το πιέζω.
Extra tips:
- Εκφράζω ενθουσιασμό για τη μάθηση, τη γνώση και τη μαγεία της. Προσπαθώ να ανακαλύπτουμε με το παιδί μου τη “μαγεία” όσων μαθαίνουμε. Όλα κρύβουν τη “μαγεία” τους. Δεν βρίσκεις “μαγικό” τον τρόπο που επικονιάζονται τα φυτά, ώστε να αναπαραχθούν, τον τρόπο που παράγουν οξυγόνο, χωρίς το οποίο δεν θα υπήρχε ζωή στον πλανήτη μας και πόσο αλληλένδετα είναι όλα μεταξύ τους;
- Δεν κολλάω ταμπέλες στο παιδί μου του τύπου “Δεν παίρνει τα γράμματα” ή “Δεν είναι καλός στα μαθηματικά” και δεν αναπαραγάγω περιοριστικές πεποιθήσεις, όπως ότι τα κορίτσια δεν είναι καλά στα μαθηματικά και στις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες κ.α..
- Μέχρι 3 ετών, δεν αφήνω το παιδί μου να απασχολείται με οθόνες, όσο ξεκούραστο κι αν είναι για μένα. Η παρακολούθηση στις οθόνες μπορεί να οδηγήσει σε διάσπαση προσοχής.
- Φροντίζω να μην υπερφορτώνω το παιδί μου με εξωσχολικές δραστηριότητες.
Να δω ακόμα:
Πως να αγαπήσει το παιδί το διάβασμα
Εκπαιδευτικό υλικό – Υλικό Μοντεσσόρι
Οργάνωση σχολικής μελέτης – Οδηγός
Ακολούθησε το παιδί.
maria montessori
Επιστροφή σε: Θετική γονεϊκότητα